Home
Videos uploaded by user “SAFImalaysia”
SAFI Fruity Fresh X Cupcakeaisyah
 
02:13
Kalau korang suka kisah seram, tonton @cupcake_aisyah terkejut nampak hantu!
Views: 182602 SAFImalaysia
SAFI Balqis - Penjagaan Kulit Berminyak
 
02:05
Ada ramai yang masih tertanya-tanya bertanya-tanya tentang produk SAFI Balqis OxyWhite yang mana satu paling sesuai untuk kulit berminyak. Lin akan menjelaskan semua pertanyaan dalam satu video ini!
Views: 31870 SAFImalaysia
"RANIAKU" - Official Music Video
 
06:19
RANIAKU: KISAH DUGAAN & CINTA ABADI SAFI Rania Gold mempersembahkan RANIAKU, sebuah muzik video yang menyebarkan mesej tentang kekuatan wanita yang diserlahkan melalui kecantikan diri serta bagaimana kasih sayang yang berterusan memberikan keberanian yang hebat untuk menempuh cabaran hidup. Muzik video ini merupakan kerjasama SAFI bersama penyanyi terkenal, Aizat Amdan serta menampilkan duta SAFI Rania Gold, Nora Danish yang bergandingan dengan Remy Ishak. #Raniaku #SAFIRaniaGold #SAFIRaniaku ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lirik: Ku lihat bayangan tubuhmu Gerak gerimu, meragut kalbu Namun ku tahu, jiwamu penuh gelora Biar setahun, mahupun seribu Dilambung ombak tiap waktu Kan aku sambut, Wahai Rania hatiku Jangan kau ragu Mungkin A Setiap langkah baharu Diorak jejak tak menentu Namun saban waktu kita kan tahu Jatuh bangunmu Bersamaku Biar berkurun, belum pun berlalu Dibuai ngeri celaru Kau tetap dakap dan belai raja hidupmu Membelai raja hidupmu Ku takkan ragu Mungkin Setiap gerak dan kata Diolah hati yang merana Namun saban masa kita kan rasa Perit dan luka Kan menghilang Perjalanan kita Dilimpahi segala Onak dan duri tak berhenti Kan kita redahi Mungkin Setiap langkah baharu Diorak jejak tak menentu Namun saban waktu kita kan tahu Jatuh bangunmu Bersamaku Mungkin Setiap waktu Jatuh bangunku Bersamamu Ooooooo Kaulah Raniaku ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lihat rangkaian penuh SAFI Rania Gold di: http://safi.com.my/skin-care/rania-gold/rania-gold.php Ikuti perkembangan SAFI & peraduan menarik di: http://www.facebook.com/SAFI.MY
Views: 62493 SAFImalaysia
Safi Balqis - Perbezaan Krim Pelembap
 
02:10
Apakah perbezaan antara Krim-krim pelembap yang terdapat dalam rangkaian SAFI Balqis Oxywhite? Tidak pasti mana satu yang sesuai untuk kulit jenis berminyak atau kombinasi? Ok, jangan risau, Lin akan menerangkan semuanya dalam satu video ni!
Views: 41811 SAFImalaysia
SERI (SAFI Excellence in Research & Innovation)
 
03:31
Longgokkan produk kecantikan di pasaran akhir-akhir ini agak membimbangkan dari segi tahap keselamatan, keberkesanan, kebersihan mahupun status pengilangannya. Di SAFI, kami memastikan setiap pembuatan produk adalah berdasarkan kajian yang dilakukan di makmal kami SERI @ SAFI Excellence in Research & Innovation, iaitu makmal Halal yang terbesar di dunia, malah dikilangkan sendiri di kilang kami yang bertaraf GMP dan HALAL. Ingin tahu lebih lanjut? Jom kita layan video ni...
Views: 9377 SAFImalaysia
Raniaku  - Muzik Video
 
07:00
Views: 124185 SAFImalaysia
Pembersih Solekan SAFI Balqis OxyWhite
 
01:16
Nak tahu bagaimana untuk menggunakan Pembersih Solekan SAFI Balqis OxyWhite? Tontonilah video di bawah! Psst.. Dapatkan 30% diskaun* istimewa apabila anda beli dari kedai online Watsons di www.watsons.com.my.
Views: 8550 SAFImalaysia
The Making of RANIAKU Music Video
 
09:07
Saksikan disebalik tabir penggambaran video muzik RANIAKU di Bali, Indonesia. Tonton video muzik RANIAKU di: https://www.youtube.com/watch?v=5KHIhD2J3Ok
Views: 6509 SAFImalaysia
SAFI Balqis - Janji Kita
 
06:08
Jom tonton video baru SAFI Balqis yang mengandungi 'pick up lines' yang boleh buat kita diabetes melitus! :D
Views: 7435 SAFImalaysia
SAFI Balqis - Kitakan Kawan
 
02:58
Tidak kira apa yang berlaku, ada juga seorang kawan yang akan tetap berada di sisi kita, betul tak? Jom tonton dan ikuti kisah Sarah dalam video SAFI Balqis ni!
Views: 3251 SAFImalaysia
Terima Kasih, Sahabat Sejati! : SAFI Balqis
 
05:11
Apa yang akan anda katakan kepada sahabat jika berpeluang untuk menyatakan penghargaan anda? 4 pasangan sahabat sejati ini berpeluang untuk meluahkan apa yang terbuku di hati masing-masing. Raikan erti persahabatan sejati bersama SAFI Balqis–sahabat yang sentiasa berada di sisi di saat perlu dan tak akan mengecewakan. #SAFIBalqisSahabatSejati
Views: 279022 SAFImalaysia
SAFI Raya #Bongoklah
 
04:56
Views: 2625 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Tiada Batasan, Serlahkan Diri! Ep. 4
 
08:40
Dalam episode ni, Farish diberikan tugasan yang baru oleh Lilia. Adakah Farish dapat mempelajari sesuatu dari tugasan yang diberikan kepadanya? Mari kita tonton bersama-sama!
Views: 3172 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Tiada Batasan, Serlahkan Diri! Ep. 7
 
07:03
Farish mengaku salah dan meminta maaf bersama Lilia tentang insiden sebelum ni, bolehkah hubungan mereka kembali seperti dulu? Jom kita menonton sekarang!
Views: 2904 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Tiada Batasan, Serlahkan Diri! Ep. 1
 
09:16
Dengan bantuan SAFI Shayla, Lilia dapat bersedia untuk menghadapi temuduga dengan penuh keyakinan. Tapi, memang tak sangka, dugaan bagi Lilia baru saje bermula... Jom tonton bersama-sama! #tiadabatasanserlahkandiri1
Views: 7683 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Tiada Batasan, Serlahkan Diri! Ep. 8
 
09:45
Anda diberikan 2 pilihan yang boleh menentukan penamat kepada kisah Farish dan Lilia pada minggu lepas. Ingin tau apa keputusannya? Mari kita ikuti kisah Farish dan Lilia untuk kali terakhir! #tiadabatasanserlahkandiri8
Views: 3689 SAFImalaysia
SAFI Dermasafe TVC
 
00:46
Rimas kan nak buat pilihan produk yang terbaik untuk kulit sensitif? Semua benda tak boleh sampai nak give up. Sis, jangan risau sebab sekarang boleh cuba Safi Dermasafe. Diformulasikan dengan menggunakan bahan seperti ekstrak bunga kamomil dan licorice, serta bebas dari bahan yang membahaya, pasti membuatkan masalah sis hilang begitu sahaja. Jom rasa safe sangat..
Views: 699151 SAFImalaysia
Cabaran Shaylanista - Episode 1
 
22:21
Klik sini untuk sertai Peraduan Serlahkan Minda: http://on.fb.me/1t1cEto
Views: 3681 SAFImalaysia
SAFI Balqis OxyWhite TVC
 
00:31
Adakah kulit anda sentiasa terdedah kepada pencemaran udara dan sinaran matahari yang menjadikan ia kelihatan kusam dan tidak bermaya? Jangan risau! Kini manfaat Nano Oxygen dan Nano Biowhite ada dalam rangkaian penjagaan kulit SAFI Balqis Oxywhite yang mampu memberikan kulit anda oksigen yang mencukupi, mempercepatkan proses pencerahan dan melindunginya dari sinaran IR dan UV. Hasilnya, anda akan tampil lebih yakin dengan kulit yang sekata dan cerah sempurna!
Views: 495091 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Pilihan Syampu Wanita Berhijab DVC 1
 
01:39
Nak tahu apakah pilihan syampu wanita berhijab? Jom kita tengok! #hanyaSafiShaylauntuksaya
Views: 131919 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Tiada Batasan, Serlahkan Diri! Ep. 2
 
09:23
Lilia telah memutuskan untuk menerima tawaran pekerjaan Cik Farhanah dan bersetuju untuk bekerjasama dengan Farish. Bagaimana pula dengan Farish? Mari kita tonton bersama-sama!
Views: 3991 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Tiada Batasan, Serlahkan Diri! Ep. 6
 
08:35
Lilia sudah mula mengubah sikapnya terhadap Farish, tetapi tiba-tiba datangnya pula seorang pelanggan yang tidak munasabah. Mari kita menonton bersama-sama!
Views: 2967 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Tiada Batasan, Serlahkan Diri! Ep. 5
 
10:57
Semakin lama Farish dan Lilia meluangkan masa bersama, semakin banyak perubahan positif sikap Farish yang dapat dilihat. Mari kita ikuti kisah Farish dan Lilia dalam episode ni!
Views: 2982 SAFImalaysia
"Raniaku" - Official Trailer
 
00:44
Bagai panahan petir menikam jiwa, pipi Rania pantas terasa basah dengan genangan air mata. Dunia bagaikan terpadam lampunya. Keputusan ujian doktor yang baru diterimanya sebentar tadi sungguh tak diduga... Apakah kesudahannya? Nantikan RANIAKU 20 Julai 2016.
Views: 3072 SAFImalaysia
SAFI Shayla - Tiada Batasan, Serlahkan Diri! Ep. 3
 
08:41
Farish bersetuju untuk menerima latihan yang dibagikan oleh Lilia tapi dengan syarat. Boleh ke Lilia mengatasi semua cabaran Farish dan terus mengejar cita-cita pada masa yang sama? Mari kita tonton sekarang!
Views: 3575 SAFImalaysia
Cabaran Shaylanista - Episode 6
 
22:20
Klik sini untuk sertai Peraduan Serlahkan Minda: http://on.fb.me/1t1cEto
Views: 947 SAFImalaysia
SAFI SHAYLA Cabaran Shaylanista 2.0 | Pusingan Bulan November
 
02:22
30 finalis pusingan bulan November pula berentap menyahut Cabaran Shaylanista 2.0 di Escape Play, Penang pada 18 Disember 2015. Fara Fauzana juga turut turun padang untuk menyertai cabaran serta memberi semangat kepada para peserta untuk mencari pemenang ke-2 bagi menemaninya ke New Zealand untuk melakukan terjunan skydiving. Untuk sertai, klik di sini: bit.ly/CabaranShaylanista2Cara Tarikh tutup penyertaan pada 31 Januari 2016
Views: 386 SAFImalaysia
SAFI NATURAL
 
00:31
Rasai perbezaan antara sabun biasa dan pembersih wajah SAFI. Wajah lembut, licin, dan segar sepanjang hari dengan SAFI.
Views: 24477 SAFImalaysia
SAFI Shayla Pek Baharu
 
00:31
Jom saksikan gadis-gadis lincah ini dengan SAFI Shayla baharu! Dengan kebaikan Habbatus Sauda & Arang Buluh untuk Hijab Fresh!
Views: 7520 SAFImalaysia
Cabaran Shaylanista - Episode 3
 
21:53
Klik sini untuk sertai Peraduan Serlahkan Minda: http://on.fb.me/1t1cEto
Views: 1403 SAFImalaysia
Cabaran Shaylanista - Episode 4
 
22:23
Klik sini untuk sertai Peraduan Serlahkan Minda: http://on.fb.me/1t1cEto
Views: 1308 SAFImalaysia
Rejim SAFI Rania Gold
 
00:32
Dapatkan 4 Langkah Rejim Kecantikan SAFI Rania Gold Nora Danish!
Views: 5784 SAFImalaysia
SAFI Shayla "Batik" TVC
 
00:31
SAFI Shayla - Tiada lagi halangan, serlahkan kelebihan anda!
Views: 5851 SAFImalaysia
Cabaran Shaylanista - Episode 2
 
22:26
Klik sini untuk sertai Peraduan Serlahkan Minda: http://on.fb.me/1t1cEto
Views: 2507 SAFImalaysia
SAFI Rania Gold Regime
 
00:31
Get Nora Danish’s 4 Steps SAFI Rania Gold Beauty Regime!
Views: 4673 SAFImalaysia
Cabaran Shaylanista 3.0 | Zon Selatan - Port Dickson
 
03:01
Finalis Zon Selatan berentap menyahut Cabaran Shaylanista 3.0 di Eagle Ranch Resort, Port Dickson pada 17 Disember 2016. 2 pemenang di dalam pusingan ini bakal terbang ke Pulau Boracay, Filipina untuk kembara 4 hari 3 malam.
Views: 459 SAFImalaysia
SAFI Ubat Gigi Mikro Kalsium - Versi Pak Cik & Budak
 
00:21
Adakah korang akan naik darah seperti pak cik ni kalau situasi ni berlaku? Cuba elakkan perasaan marah dan senyumlah sikit! Kuatkan gigi dan kukuhkan adab bersama SAFI Ubat Gigi Mikro Kalsium yang diperkaya dengan Habbatus Sauda! Tag kawan-kawan korang yang selalu buat muka marah macam ni! #SengihMuKuSuka #BeradabKipidap
Views: 4716 SAFImalaysia
SAFI Balqis TVC 20sec
 
00:21
Selain daripada cahaya matahari, benda berbahang juga mengeluarkan sinaran Infra Merah yang boleh menyebabkan kulit kita menjadi gelap. SAFI Balqis Oxywhite melindungi kulit dari Sinaran IR dan UV dengan memberi oksigen tambahan kepada kulit.
Views: 436337 SAFImalaysia
SAFI Ubat Gigi Mikro Kalsium - Versi Suami & Isteri
 
00:21
Ladies, apakah yang akan jadi kalau suami korang berbuat macam ni? Jangan selalu suka marah-marah, nanti suami nampak pun takut! Kuatkan gigi dan kukuhkan adab bersama SAFI Ubat Gigi Mikro Kalsium yang diperkaya dengan Habbatus Sauda! Tag all the garang ladies yang selalu sikit-sikit naik darah! #SengihMuKuSuka #BeradabKipidap
Views: 2759 SAFImalaysia
SAFI Shayla
 
00:21
Rangkaian syampu pertama untuk wanita bertudung dengan Habbatus Sauda
Views: 257941 SAFImalaysia

Melembabkan masalah kulit

Kita tidak bisa selalu mengikuti semua prinsip gaya hidup sehat - tidur, berjalan di udara segar, makan dengan benar, dll. Selain itu, ekologi dan penyakit kronis dapat mempengaruhi penampilan kulit. Itulah mengapa di zaman kita, tata rias telah menerima popularitas yang sangat besar. Aturan merawat setiap jenis kulit akan sangat berharga untuk mengajarkan anak perempuan dalam pelajaran perburuhan. Tetapi setelah sistem pendidikan kehilangan poin ini, mari kita coba memahami aturan dasar.
Biasanya, di antara prosedur perawatan kulit, ada tiga tahap - pemurnian, pelembab dan makanan. Ini tidak cukup untuk melakukan semuanya, Anda masih perlu memilih serangkaian alat yang sesuai untuk Anda. Misalnya, wanita dengan kulit kering sering kali mengabaikan makanan. Pelembab setiap hari tidak cukup untuk menjaga kulit Anda teratur. Beberapa kali seminggu untuk memanjakan kulit Anda dengan masker wajah yang melembabkan dan bernutrisi. Sarana untuk mencuci harus mengandung komponen minimal yang agresif. Kadang-kadang para ahli bahkan menyarankan untuk tidak mandi di pagi hari, dan untuk membersihkan kulit dengan susu atau lotion kosmetik untuk kulit kering. Jika Anda tidak bisa tanpa mencuci, lebih baik menggunakan air lunak atau infus herbal. Menyelamatkan pemuda kulit akan membantu "pengobatan dingin." Ahli kosmetologi menyarankan untuk membersihkan wajah Anda di pagi hari dengan es batu. Ini bisa menjadi air biasa, teh hijau, atau infus herbal yang dibekukan di freezer.
Pemilik kulit berminyak sering menyadari bahwa mereka mengeringkannya dengan berbagai cara mencuci. Ini pada dasarnya adalah pendekatan yang salah. Kulit mengering dan mulai mengalokasikan lemak kulit bahkan lebih intensif. Itu sebabnya kadang-kadang kilau berminyak muncul setelah 2-3 jam setelah dicuci. Kulit berminyak perlu pelembab dan bergizi kurang dari kering. Tetapi Anda perlu menemukan cara yang tidak akan menyumbat pori-pori. Setelah mencuci, Anda bisa menyeka kulit dengan tonik pelembab dan menerapkan krim pelembab dengan konsistensi yang sangat ringan. Itu bisa berupa emulsi atau gel.
Alat-alat seperti itu tidak menyumbat pori-pori, tidak menyebabkan bersinar lemak, tetapi sangat melembabkan kulit. Pemilik masalah kulit harus sangat berhati-hati tentang prosedur perawatan. Setiap scrubbing dan peeling dengan partikel abrasif dilarang. Untuk deep cleansing, peelings dengan asam buah sesuai. Terkadang mereka disebut "gulungan". Alat terbaik dari seri ini biasanya diproduksi di negara-negara Asia - Jepang dan Korea. Mereka membersihkan kulit dengan lembut, membuatnya lebih halus.
Tentu saja, ada trik kecil seperti topeng kentang mentah di mata. Dan terkadang Anda tidak harus terlalu kritis terhadap penampilan Anda. Tidak cukup tidur? Kenakan syal nada terang (merah muda, peach, putih). Ini secara signifikan akan menyegarkan kulit dan memberikan wajah oval bentuk yang lebih lembut.